Шульгинський ліцей

 





Сторінка психолога

 

Робота психологічної служби Шульгинського ліцею проектується відпоповідно до Закону України « Про освіту».

Основною метою діяльності психологічної служби є забезпечення доступності послуг у сфері практичної психології і соціальної роботи, спрямованих на збереження і укріплення здоров’я, підвищення адаптивних можливостей, створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку всіх учасників навчально – виховного процесу, посилення розвивального і виховного компонентів. Для реалізації цієї мети психологом та соціальним педагогом школи складається план роботи на рік, який затверджується директором школи та спеціалістом Рай ВО. Він має три розділи: діагностика, корекційно – розвивальна робота, консультування, які охоплюють такі напрямки роботи:

  • робота з адаптації першокласників;
  • профілактика дезадаптації учнів при переході в середню школу;
  • психологічна просвіта;
  • профорієнтація старшокласників;
  • формування здорового способу життя;
  • робота з дітьми «групи ризику»;
  • правове виховання;
  • робота з обдарованими дітьми;
  • психологічні дослідження за запитами адміністрації, батьків, вчителів;
  • робота ПМПК;
  • методична робота.

Особлива увага приділяється дітям, які вперше прийшли до школи. Психологічна підтримка полягає в тому, щоб допомогти кожному учневі соціалізуватися й адаптуватися до соціального середовища шляхом оптимального розвитку його потенційних можливостей. Для цього психолог проводить діагностику першокласників, що включає з’ясування готовності учнів до навчання у школі та вивчення їхнього емоційного стану.

Після обстеження школярів психолог проводить цикл розвивальних занять з використанням ігротерапії, руханок, метою яких є особистісний розвиток учнів щодо самостійності,відповідальності,толерантності,самооцінки, самоусвідомлення, вміння товаришувати, спілкуватися, контролювати свої емоції, поважати й розуміти оточуючих та інших соціальних навичок.

      З батьками першокласників проводиться групова консультація.Батькам учнів, у яких у результаті діагностики, були виявлені недоліки, надається індивідуальна консультація.

       Наприкінці початкової школи починається робота з майбутніми п’ятикласниками. З’ясовується рівень готовності дітей до навчання в середній ланці. З питання адаптації п’ятикласників за планом проводиться така робота:

  • комплексна діагностика;
  • психологічна просвіта батьків;
  • корекційно – розвивальна робота з учнями;
  • педконсиліуми або педради.
Одним із важливих напрямків психологічної служби є супровід обдарованих дітей. Вивчення розпочинається з молодших школярів на основі спостережень, спілкування з батьками та вчителями. На діагностичному етапі проводиться оцінка творчих можливостей і здібностей дитини психологом школи та педагогами. З учнями проводяться заняття на розвиток творчих та розумових здібностей.

      Значна увага приділяється формування здорового способу життя та збереженню здоров’я, попередженню негативних явищ та попередженню

ВІЛ/ СНІДу серед молоді.

      Приділяється увага правовому вихованню учнів. З учнями   9-11 класів проводиться профорієнтаційна робота.  

 

      У школі систематично ведеться робота з дітьми, які стоять на шкільному обліку. З ними проводилась відповідна робота: профілактичні бесіди, відвідування вдома, розмова з вчителями з приводу поведінки на уроках.

Однією зі складних проблем сучасної школи є наявність правопорушень серед дітей та підлітків. На виконання плану заходів щодо реалізації Комплексної програми профілактики злочинності  та  з метою недопущення учнями негативних вчинків, пропаганди здорового способу життя в школі проведиться багатогранна системна робота.

     За останніх роки  кількість дітей, що стоїть на різних видах контролю поступово знижується. Цьому сприяє система правовиховної роботи, що склалася в школі, індивідуальна робота з учнями та їх батьками.  Тісно співпрацює школа з КМСН,ССД, прокуратурою, що теж позитивно відображається на правослухняності учнів.  У школі проводилися заходи, присвячені  20-й річниці Конвенції про права дитини, Загальній Декларації прав людини, а також ряд інших заходів  на право виховну тематику, зокрема: заняття-гра «Дерево прав людини» (3-4 кл.), заняття  «Права дитини» (4 кл.),  «Права і обов’язки підлітків. Підлітки мають знати про свої права», соціально-просвітницький тренінг «Права і обов’язки дітей та підлітків»(9 кл.), вікторина «Чи знаєш ти свої права?» (6кл.), казковий правознавчий турнір «Дитина і право» (4 кл.), бесіда за круглим столом «Закон і ми» (8кл.), виховні години.  Для дітей виготовлявся і розповсюджувався розетковий матеріал: буклети,  листівки, пам’ятки   «Пам’ятка школяру»,  «Твої  правові вікові  сходинки» « 10 правил, якщо тебе затримали за підозрою у вчиненні правопорушення»  «Права дитини» та інші. Робота спрямована на те, щоб учні знали і вміли користуватися своїми правами, виконували свої обов’язки повідношенню до оточуючих, своєї держави.

На батьківських зборах та батьківських лекторіях  постійно піднімалося питання на правову тематику .